Pemantauan Pencapaian Piagam Pelanggan

PEMANTAUAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN UPSI

PIAGAM PELANGGAN
                                        
ELEMEN SUMBER MAKLUMAT
                                 
PERATUSAN/JUMLAH
MENEPATI TEMPOH
DATA PERATUSAN/JUMLAH YANG MENEPATI TEMPOH
Menawarkan
program
pendidikan
berkualiti
yang holistik
  • 80% kebolehpasaran graduan dalam tempoh 6 bulan
Bahagian Hal Ehwal Akademik 100% 7123 orang graduan daripada Program Pensiswazahan guru yang bergraduat pada Konvokesyen kali ke-17 sidang pertama.
  • Semua program mendapat Akreditasi MQA
 100% 53 program pengajian Ijazah Sarjana Muda yang ditawarkan sehingga Jun 2015.
Menawarkan
persekitaran
pembelajaran
dan prasarana
yang kondusif   
  •  100% bilik pembelajaran dilengkapi dengan teknologi pendidikan dan berhawa dingin
Pusat ICT 100% Bilik kuliah dan juga dewan kuliah telah dilengkapi dengan kemudahan Alat Bantu Mengajar yang terkini
  • 60% pelajar mendapat penginapan dalam kampus
Jabatan Hal Ehwal Pelajar dan Alumni  61%
  • 7470 daripada 12110 penginapan diisi.

    *Pelajar Diploma telah masuk berdaftar pada 28 Mei 2015
  • Kekosongan kolej digunakan untuk sewaan pelajar-pelajar daripada Pensiswazahan Guru Besar dan Guru Kemas Kohort 5 dan 6.
  • 98% daripada kawasan pembelajaran mandapat capaian kemudahan wifi
Pusat ICT 100% Kebolehcapaian LAN UPSINet dalam kampus bagi tempoh Januari 2015 - Mac 2015
  • 100% bahan bacaan dalam reading list disediakan di perpustakaan
Perpustakaan Tuanku Bainun 52% 226 daripada 436 bahan bacaan dalam reading list
  • Semua pelajar mendapat kemudahan riadah dan rekreasi
Jabatan Pengurusan Pembangunan dan Harta Benda 90%
Bagi tempoh ini Laman Batik ditutup.
JPPHB menyediakan lokasi riadah terbuka yang boleh di akses oleh semua pelajar pada bila-bila masa untuk berehat dan mengimbangi tekanan dalam mengejar kecemerlangan akademik.

Kampus Sultan Abdul Jalil Shah :
  • Laman Batik
  • Dataran Suluh Budiman
  • Dataran E-Learning
  • Dataran Bucida
  • Taman Arca
Kampus Sultan Azlan Shah :
  • Trek Joging
  • Dataran Dewan Besar
  • Dataran Masjid
  • Tasik
  • Semua pelajar disediakan kemudahan kesihatan dalam kampus
 Jabatan Hal Ehwal Pelajar dan ALumni 100% Kemudahan kesihatan dalam kampus adalah bagi yang mendaftar untuk mendapatkan perkhidmatan di Pusat Kesihatan.
Menyediakan
staf akademik
dan pentadbiran
yang berkelayakan
dan berkualiti 
  • 60% pensyarah memiliki PhD
Bahagian Sumber Manusia  69% Jumlah 413 daripada 595 staf memiliki PhD
  • 100% staf mencapai 42 jam mata CPD
 Bahagian Sumber Manusia  57.21% Seramai 1012 daripada 1769 kakitangan mencapai mata minimum.
Memupuk
budaya
kecemerlangan
dalam
penyelidikan
dan inovasi

 
  • Setiap pensyarah wajib menjalankan penyelidikan dan dibantu untuk mendapatkan geran penyelidikan
 Pusat pengurusan Penyelidikan dan Inovasi
 
 663 Orang 217 orang dari 595 pensyarah aktif.
 
  • 30% pensyarah menjadi Ketua Penyelidik
36.4%
Cadangan dan aduan rasmi diberi maklum balas dalam tempoh 1 hari bekerja - Bahagian Komunikasi korporat 100% Memberi maklumbalas 1 hari bekerja.
Memberi layanan mesra dan profesional
  • 85% pelanggan berpuas hati dengan perkhidmatan yang disediakan
 Bahagian pembangunan Akademik dan Kualiti 0% Akan dipaparkan apabila mendapat pengesahan
 Komited dalam memberi khidmat msyarakat
  • Bertindak segera terhadap bencana alam dalam tempoh 24 jam
Fakulti Sains Kemanusiaa 0% -Tiada-
  • Jumlah khidmat masyarakat sekurang-kurangnya 10 kali penglibatan
Jabatan Hal Ehwal Pelajar dan Alumni  100% 6 projek dijalankan dari April sehingga Jun 2015.
         
   

*Data suku tahun pertama sehingga (Januari - Mac) 2015 [Muat turun]
*Data suku tahun Kedua (April - Jun) 2015 [Muat turun]

*Data suku tahun Ketiga (Julai - September) [Muat turun]

BORANG ADUAN PELANGGAN [Muat turun]

Tarikh Kemaskini : 5 November 2015
Sumber : Bahagian Komunikasi Korporat

VIDEO KORPORAT UPSI

[English Version]

Hubungi Kami

Bahagian Komunikasi Korporat

  • Alamat : Universiti Pendidikan Sultan Idris
  • Tel : +605 - 450 6000
  • Emel : ccd@upsi.edu.my
  • Hotline : +605 - 450 6660/ 6661

Dasar Privasi | Dasar Keselamatan | Penafian
Transaksi Perkhidmatan Atas Talian | Soalan Lazim

Apa Kata Mereka?

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…